Android Nedir? - Mehmet Cuci | Webmaster Blogu

Android Nedir?

Android Nedir?


“Android Nedir?” sorusuna verilecek en kestirme cevap; “mobil cihazlar ve PDA’lar için geliştirilmiş açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir” tanımı olacaktır. Android işletim sistemi Google ve Open Handset Allience ortaklığı ile geliştirilmiştir. Linux tabanlı açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir.

Android işletim sistemi için tasarlanmış yaklaşık 200.000 uygulama olduğu bilinmektedir. Bu uygulamaların sayısı her geçen gün artmaktadır. Android Uygulamaları, Android Market‘i kullanarak indirilebilir. Andorid Market online bir Android uygulama mağazasıdır. Bu hizmetten faydalanabilmek için Android Market‘e üye olmak gerekir. Üyelik ücretsizdir.
Android işletim sistemi ilk olarak 5 Kasım 2007′de duyurulmuş ve 2008 yılında piyasaya sürülmüştür. Google Android’i daha önce satın almış olmasına rağmen, Android işletim sistemi piyasaya sürüldükten sonra, resmen aldığını duyurmuştur.
Android, Google’ın resmi açıklamasından sonra hızla yayılarak, 2010 yılının sonlarında, akıllı telefon işletim sistemi pazarında birinciliği almıştır. Bu tarihe kadar Symbian bu pazarın liderliğini elinde tutuyor ve 10 yıldır kimseye kaptırmıyordu. Android işletim sistemi temelde mobil cihazlar için geliştirilmiş olsa da, farklı donanımlarda(PDA, tablet Bilgisayar gibi) çalışması için geliştirilmeye devam etmektedir.

Android’in akıllı telefon işletim sistemi pazarında liderliği almasında en önemli etkenin, kullanıcılarına ücretsiz sunulmasının olduğu yadsınamaz. 2011 yılının son çeyreğinden itibaren bu piyasadaki en büyük mobil işletim sistemi olmayı başarmış ve bu başarısını sürdürerek gelişmeye devam etmektedir.

Alıntıdır.
Düşüncelerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. :)