Yandex SEO ile İlgili bilmemiz gerekenler - Mehmet Cuci | Webmaster Blogu

Yandex SEO ile İlgili bilmemiz gerekenler

Yandex SEO ile İlgili bilmemiz gerekenler



Yandex SEO ile İlgili bilmemiz gerekenler

“Yet Another Indexer” yani “Bir Başka İndeksçi” kelimelerinin kısaltılmasıyla oluşmuştur. Anlayacağınız adından da tahmin etmek gerekirse index yapısı bir sitenin durumu için önemi büyük.

Yandex ve Google benzerdirler. Google, herkesin bildiği PageRank’i (Sayfa Değeri) kullanırken, Yandex, “Değer Endeksleme” adını verdiği bir sıralama ölçüsü kullanmaktadır. Değer endeksleme, bir web sitesinin Yandex’e göre ne kadar güvenilir olduğunu gösteren bir ölçü sistemidir. Sıralama 0’dan 150.000’e kadar uzanmaktadır. Google gibi 0-10 arasında değildir. pg değeri 4 olan iki sitede yandexte aynı değerde olmayıp sıralama kriterini dahada ayrıntılı hale getirmiştir. Bu iki ölçü sistemi arasında bir kıyaslama yapılamaz çünkü Google için optimizasyon yapanlar daha yüksek Sayfa Değer’i gözetirken, Yandex için durum daha düşük değerlerin gözetilmesidir. Örneğin, Yandex’teki güvenilir, kamuya kapalı web sitelerin değerleri 150 ile 1,000 arasındadır. Tıpkı Google’da olduğu gibi, Yandex de bir sitenin değer endeksini görmeniz için size bir araç çubuğu sunar.
Backlinler sitenizde çok olması pekte anlam taşımaz evet fazla olması iyidir ama örneğin havuz siteniz varken tencere tabak sitesinden backlink almak pekte faydalı olmayacaktır. Havuz sitesiniz için su, aqua, gemi, deniz yada tatil köylerinin sitelerinden havuz ile ilgli sitelerden backlink almak daha iyidir ve aldığınız her backlink yine yandex açısından değeri yüksek oldukça sizi daha da etkileyecektir. Hem kaliteli hemde uygunluk siteniz için daha doğru bir çalışmadır.

Anahtar kelimeler Yandex’te indekslenen sayfalarda da önemli rol oynar. Nasıl Google adwordsten yararlanıyorsak Onun yerine Yandex’in Adwords’le aynı görevi gören Wordstat’ını kullanmaktadırlar. Wordstat, size istediğinize yönelme olanağı sunan anahtar kelimelerle kategorize edilmiş araştırma endekslerini gösterir. Google’da kullanılan bir başka araç da Google Insights’dır, bu özellik de internet kullanıcılarının en çok arananları analiz edebilmelerini sağlar. Yandex’de ise bu görevi Yandex Interests bu görevi üstlenmiştir.
Yandex SEO uzmanları için kendi bilgi araçlarını da geliştirmiştir. Ayrıca bir dizi web yöneticisi kuralı oluşturmuşlardır ve Google web yöneticisi araçlarının tamamına eşdeğer olabilecek araçları da mevcuttur. 
Yandex bölgesel bir yapıyada sabiptir, Bu son kullanıcı için arama sorgularında bulunduğu bölgeye göre sıralamayı çıkarması iyi bir çalışmadır. Google daki sol tarafta bulunan konum ayarı gibi, yandex sitemizi incelerken iletişişm adres telefon gibi noktalara ayrıca bir özenle dikkat etmektedir.
Düşüncelerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. :)